Tipy, jak se na silnici cítit bezpečně

Bezpečnost na silnici je ideální stav, ale jen těžko dosažitelný. Nikdy nebude stoprocentní. Velkou měrou se na tom bohužel podílí nekonečné “kočkování” mezi řidiči aut a motorek i absence chráničů na motorku.

Vzdálené cíle

Bezpečnost. Všichni o ní mluví, všichni se o ni snaží, ale výsledek je stále v nedohlednu. Naopak. Nehod přibývá a jedni hází vinou na druhé a zase nazpátek. Aby se ale snížil počet kolizí a cestování bylo bez rizika, je třeba, aby se zapojili úplně všichni účastníci provozu, sáhli si do svědomí, byli plně soustředění a schopní respektu vůči konkurenci za volantem nebo na dvou kolech. Je to základní kámen a jediný způsob, jak bilanci na silnici zlepšit.

Bezpečnost až na prvním místě

Paradox je, že teorii znají všichni. Prochází zkouškami a bez dostatečných znalostí nedostanou příslušné oprávnění. Praxe je ale zmatená a často na hony vzdálená pravidlům.

Vyjma ostražitosti a zajištění prostředí bez rušivých elementů existuje i celá řada tipů a triků, jak se během jízdy cítit o něco bezpečněji. Tyto tři stojí neprávem v pozadí.

  • Zrádný blinkr — směrovky se u motocyklů nevypínají automaticky, je tedy třeba průběžně kontrolovat, neudáváte-li i přes jízdu rovně směr stranou nebo naopak.

  • Vymezený prostor — motorka je menší než automobil. To ale neznamená, že by měla mít na silnici méně místa nebo se tísnit u krajnice, kde se riziko pádu nebo srážky s autem, jehož řidič se při předjíždění nebude obtěžovat s vyjetím do levého pruhu, zvyšuje. Motorkář by měl jet tak, aby na něj bylo dobře vidět.

  • Indikátor mrtvého úhlu — tato vychytávka motorkám schází, disponují jí jen automobily. Jakmile ale řidič na motorce uvidí světlo na zrcátku auta, řidič by měl o motoristovi vědět a dát mu prostor pro manévry.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení