Novinky

Výpis článků

Zimní pneumatiky – kdy přezout a proč to nepodcenit

Zima sice pro většinu motorkářů znamená pauzu, ale pro ty, kdo se jízdy nevzdají ani v chladných měs...

Jak vybrat motorkářskou helmu do chladného počasí?

Když se léto překlopí do sychravějších dnů a teplota padá k desítce, každá minuta v sedle motorky pr...

Jak vrstvit oblečení na motorku do chladných dnů?

Když venku přituhne rozhodně neznamená, že musí motorka zůstat v garáži. Není nic krásnějšího, než p...

Tipy, jak se na silnici cítit bezpečně

Bezpečnost na silnici je ideální stav, ale jen těžko dosažitelný. Nikdy nebude stoprocentní. Velkou měrou se na tom bohužel podílí nekonečné “kočkování” mezi řidiči aut a motorek i absence chráničů na motorku.

Vzdálené cíle

Bezpečnost. Všichni o ní mluví, všichni se o ni snaží, ale výsledek je stále v nedohlednu. Naopak. Nehod přibývá a jedni hází vinou na druhé a zase nazpátek. Aby se ale snížil počet kolizí a cestování bylo bez rizika, je třeba, aby se zapojili úplně všichni účastníci provozu, sáhli si do svědomí, byli plně soustředění a schopní respektu vůči konkurenci za volantem nebo na dvou kolech. Je to základní kámen a jediný způsob, jak bilanci na silnici zlepšit.

Bezpečnost až na prvním místě

Paradox je, že teorii znají všichni. Prochází zkouškami a bez dostatečných znalostí nedostanou příslušné oprávnění. Praxe je ale zmatená a často na hony vzdálená pravidlům.

Vyjma ostražitosti a zajištění prostředí bez rušivých elementů existuje i celá řada tipů a triků, jak se během jízdy cítit o něco bezpečněji. Tyto tři stojí neprávem v pozadí.

  • Zrádný blinkr — směrovky se u motocyklů nevypínají automaticky, je tedy třeba průběžně kontrolovat, neudáváte-li i přes jízdu rovně směr stranou nebo naopak.

  • Vymezený prostor — motorka je menší než automobil. To ale neznamená, že by měla mít na silnici méně místa nebo se tísnit u krajnice, kde se riziko pádu nebo srážky s autem, jehož řidič se při předjíždění nebude obtěžovat s vyjetím do levého pruhu, zvyšuje. Motorkář by měl jet tak, aby na něj bylo dobře vidět.

  • Indikátor mrtvého úhlu — tato vychytávka motorkám schází, disponují jí jen automobily. Jakmile ale řidič na motorce uvidí světlo na zrcátku auta, řidič by měl o motoristovi vědět a dát mu prostor pro manévry.

Reflexní vesta není pro ostudu

Jízda na motorce není jen o svobodě a užívání si okamžiku. Je třeba myslet na bezpečnost. Moto oblečení a celkově vybavení na motorku byste tak neměli ošidit o slušivou reflexní vestu. Moto vybavení není jen o stylu, ale především o dodržování pravidel. Až pak přichází na řadu zábava.

Buďte vidět

Spousta motorkářů sází na černou klasiku. Skvěle ladí se silnými stroji, je drsná a tajemná. I sami výrobci jsou si toho vědomi a značnou část své nabídky navrhují právě v nejtemnějším odstínu. Na pohled je to sice efektní a budí punc luxusu, ale na silnici kouzlo černého monolitu schází. Motorkář je špatně vidět a bez reflexních prvků se nelze divit, že mnozí řidiči aut rychlé žihadlo zaznamenají až na poslední chvíli nebo vůbec.

Nemá smysl jít nehodě naproti. Stačí doplnit moto vybavení o reflexní vestu nebo decentní alternativu, jak na sebe v provozu upozornit.

Reflexní vesta

Vesta ve žlutě neonové barvě je ideální pomocník na cesty. Nejen pro případ nehody nebo pomoci dalším účastníkům provozu, ale hodí se i v nepřízni počasí nebo na nepřehledné silnici. Pořizovací cena je směšně nízká, stejně tak váha, skladnost výborná. Vejde se do prostoru pod sedlo i do kapsy u kožené bundy.

Reflexní popruhy

Kdo nechce vypadat jako pojízdný dopravní kužel, může zvolit jednoduché “kšíry”. Ty lze zapnout přes bundu a utáhnout tak, aby seděly na tělesné míry a při jízdě držely na svém místě. Oproti vestě jde o minimalistické provedení, a ještě více kompaktní řešení, jak být na silnici vidět.

Reflexní prvky

Nemají takový efekt jako dvě předchozí varianty, ale lepší než černočerná kombinéza. Stříbrné pruhy nebo odznaky, loga a panely jsou elegantní, na moto bundách neruší a zároveň jsou pro ostatní řidiče dobře viditelné.

Ovládací prvky výpisu

5 položek celkem