Zima sice pro většinu motorkářů znamená pauzu, ale pro ty, kdo se jízdy nevzdají ani v chladných měs...
Novinky
Výpis článků
Když se léto překlopí do sychravějších dnů a teplota padá k desítce, každá minuta v sedle motorky pr...
Když venku přituhne rozhodně neznamená, že musí motorka zůstat v garáži. Není nic krásnějšího, než p...
Bezpečnost na silnici je ideální stav, ale jen těžko dosažitelný. Nikdy nebude stoprocentní. Velkou měrou se na tom bohužel podílí nekonečné “kočkování” mezi řidiči aut a motorek i absence chráničů na motorku.
Vzdálené cíle
Bezpečnost. Všichni o ní mluví, všichni se o ni snaží, ale výsledek je stále v nedohlednu. Naopak. Nehod přibývá a jedni hází vinou na druhé a zase nazpátek. Aby se ale snížil počet kolizí a cestování bylo bez rizika, je třeba, aby se zapojili úplně všichni účastníci provozu, sáhli si do svědomí, byli plně soustředění a schopní respektu vůči konkurenci za volantem nebo na dvou kolech. Je to základní kámen a jediný způsob, jak bilanci na silnici zlepšit.
Bezpečnost až na prvním místě
Paradox je, že teorii znají všichni. Prochází zkouškami a bez dostatečných znalostí nedostanou příslušné oprávnění. Praxe je ale zmatená a často na hony vzdálená pravidlům.
Vyjma ostražitosti a zajištění prostředí bez rušivých elementů existuje i celá řada tipů a triků, jak se během jízdy cítit o něco bezpečněji. Tyto tři stojí neprávem v pozadí.
-
Zrádný blinkr — směrovky se u motocyklů nevypínají automaticky, je tedy třeba průběžně kontrolovat, neudáváte-li i přes jízdu rovně směr stranou nebo naopak.
-
Vymezený prostor — motorka je menší než automobil. To ale neznamená, že by měla mít na silnici méně místa nebo se tísnit u krajnice, kde se riziko pádu nebo srážky s autem, jehož řidič se při předjíždění nebude obtěžovat s vyjetím do levého pruhu, zvyšuje. Motorkář by měl jet tak, aby na něj bylo dobře vidět.
-
Indikátor mrtvého úhlu — tato vychytávka motorkám schází, disponují jí jen automobily. Jakmile ale řidič na motorce uvidí světlo na zrcátku auta, řidič by měl o motoristovi vědět a dát mu prostor pro manévry.
Jízda na motorce není jen o svobodě a užívání si okamžiku. Je třeba myslet na bezpečnost. Moto oblečení a celkově vybavení na motorku byste tak neměli ošidit o slušivou reflexní vestu. Moto vybavení není jen o stylu, ale především o dodržování pravidel. Až pak přichází na řadu zábava.
Buďte vidět
Spousta motorkářů sází na černou klasiku. Skvěle ladí se silnými stroji, je drsná a tajemná. I sami výrobci jsou si toho vědomi a značnou část své nabídky navrhují právě v nejtemnějším odstínu. Na pohled je to sice efektní a budí punc luxusu, ale na silnici kouzlo černého monolitu schází. Motorkář je špatně vidět a bez reflexních prvků se nelze divit, že mnozí řidiči aut rychlé žihadlo zaznamenají až na poslední chvíli nebo vůbec.
Nemá smysl jít nehodě naproti. Stačí doplnit moto vybavení o reflexní vestu nebo decentní alternativu, jak na sebe v provozu upozornit.
Reflexní vesta
Vesta ve žlutě neonové barvě je ideální pomocník na cesty. Nejen pro případ nehody nebo pomoci dalším účastníkům provozu, ale hodí se i v nepřízni počasí nebo na nepřehledné silnici. Pořizovací cena je směšně nízká, stejně tak váha, skladnost výborná. Vejde se do prostoru pod sedlo i do kapsy u kožené bundy.
Reflexní popruhy
Kdo nechce vypadat jako pojízdný dopravní kužel, může zvolit jednoduché “kšíry”. Ty lze zapnout přes bundu a utáhnout tak, aby seděly na tělesné míry a při jízdě držely na svém místě. Oproti vestě jde o minimalistické provedení, a ještě více kompaktní řešení, jak být na silnici vidět.
Reflexní prvky
Nemají takový efekt jako dvě předchozí varianty, ale lepší než černočerná kombinéza. Stříbrné pruhy nebo odznaky, loga a panely jsou elegantní, na moto bundách neruší a zároveň jsou pro ostatní řidiče dobře viditelné.
